Thailand. Van hippie tot burka

16 december 2012 - Penang George Town, Maleisië

Na Chang Mai zijn we samen met Dennis vertrokken naar Pai. Pai is een hippiedorp in het noorden van Thailand. We hadden er geen rekening mee gehouden dat het inmiddels hoog-hoog seizoen is in Thailand, maar na een uurtje zoeken kwamen we terecht bij Giant guesthouse. Een soort camping idee, met een gedeelde wc, een bar, hangmatten en ons eigen hutje. Superchill! Allemaal hippies die daar zijn blijven hangen, veel reggae, rastamannen en leuke restaurantjes. De eerste dag hebben we vooral het dorp verkend en zijn we 's avonds naar de night market geweest, het leek wel een lopend buffet. Ontzettend veel Thaise snacks voor een habbekrats, we hebben ons dan ook helemaal volgegeten op de markt. De volgende dag hebben we een scooter gehuurd, een scooter kostte 140 baht (€3,50) per persoon dus we hadden alledrie een eigen en flink rond gecrost en wat bochten gepakt en natuurlijk wat hoogtepunten bekeken zoals de canyon en watervallen (zie foto's).
Na twee nachten Pai hadden we het wel weer gezien en na 1,5 week met Dennis te hebben rondgereisd hebben we elkaar gedag gezegd en bleef Dennis nog een nacht in Pai en gingen wij met de bus naar Bangkok. Aangezien we Bangkok ook nog een keer aandoen begin januari zijn we daar maar 1,5 dag geweest. We kwamen om 6 uur aan in Bangkok en na een kleine 2 uur hadden we ons hostel gevonden. We waren helemaal kapot maar gelukkig werden we hartelijk ontvangen door de vrouw in het hostel. Na een opfrissertje en een chillmoment gingen we naar de weekendmarkt. Een markt waar ons hart wat sneller van ging kloppen, ontzettend veel leuke spullen voor bijna niets. We hebben ons ingehouden en na wat kleine dingen die we echt niet konden laten liggen zoals een naainietmachine, gingen we door naar het busstation voor een ticket naar krabi en richting de achterlijke grote shoppingmalls. Al snel kwamen we erachter dat de meeste winkels echt niet in ons budget paste maar hebben we toch kunnen bijkomen van onze lange busreis. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten in een van de malls, onbeperkt sushi eten in combinatie met een kokende pan spicy soep waarin je groenten, vlees en vis in kon koken die als een treintje langs ons kwamen rijden, Heerlijk! De volgende dag in Bangkok zijn we naar Chinatown geweest, een kort dagje omdat we die middag naar Krabi gingen en vanuit daar naar Koh Phi Phi.
Dinsdagochtend kwamen we aan in het nog rustige Koh Phi Phi, het eerste wat opviel dat het een stuk duurder was dan de plaatsen die we hiervoor hadden bezocht. Maar een wit strand, blauwe zee en warm weer maakt al snel veel goed. 's Avonds barstte het feest los en zijn we naar de vuurshow geweest op het strand, na een biertje en een bucket mojito hielden we het voor gezien. Terwijl het feest nog tot in de late uurtjes door ging. Gelukkig waren we moe en konden we makkelijk door het feest slapen, de volgende dag werden we vroeg wakker door de warmte en de stank in onze dorm en zaten er nog steeds dronken mensen op het strand. Wij zijn daarna gaan snorkelen en hebben wat eilanden bezocht in de buurt van het eiland. Rond het middaguur waren we terug en hebben we heerlijk op het strand gehangen. Die avond waren we meer in de feeststemming en hebben we heerlijk spelletjes gespeeld met allemaal Zweden in de bar.
Na twee nachten Koh Phi Phi werd het tijd om echt even bij te komen van al het gereis en zijn we met de boot naar Koh Lanta gegaan een eiland naast Koh Phi Phi.
Koh Lanta is een ontzettend rustig eiland, we hadden een heerlijk een eenvoudig resort met ZWEMBAD en aan het strand, daar hebben we lekker gelegen en een beetje bijgeslapen. 's Avonds hadden we een motor gehuurd op zoek naar een leuk eettentje en de volgende dag zijn we letterlijk het hele eiland over gereden met de motor. De wilde apen waren het hoogtepunt want verder was er niet zoveel te beleven!
Daarom besloten we ook om zaterdag vroeg in de ochtend richting Malasie te gaan en daar zijn we inmiddels aangekomen..

Liefs,

3. Isabella:
    Heerlijke verhalen weer meiden, gezellig hoor met zijn 2 xxx
  4. Cesca:
    17 december 2012
    Meiden, wat een heerlijkheid! Prachtige plaatjes, kortom: ik ben jaloers! Genietze! X
  5. Annabelle:
    17 december 2012
    Leuheuk!!!! Klinkt allemaal weer erg goed!!! Xxxx
  6. Ria:
    18 december 2012
    Wat heerlijk om dit alles te lezen en er binnenkort zelf te zijn...
    Ons adres in Bangkok
    Grand China Princess